Poziția de Supply Chain Manager este una dintre cele mai importante poziții dintr-o companie, acesta având foarte multe responsabilități: de la gestiunea tuturor activităților de achiziție și până la livrarea produselor la momentul și a locul potrivit, asigurându-se, în orice moment, de disponibilitatea tuturor resurselor necesare pentru satisfacerea cererii clienților.
Din punctul nostru de vedere, 5 dintre cele mai importante abilități pe care un Supply Chain Manager trebuie să le aibă sunt: capacități de project management, bune abilități de comunicare și negociere, înțelegerea pieței și capabilitățile tehnice și capacitatea de analiză a datelor. Haideți să dezvoltăm.
Project Management
Succesul proiectului depinde de capacitatea managerului de a-l gestiona. Supply Chain Managerii sunt nevoiți să negocieze resurse, bugete și orare. În fiecare punct de-a lungul călătoriei produsului dintr-un punct în celalalt, se vor confrunta cu riscuri și vor trebui să ia decizii adecvate.
Comunicare și negociere
Ca orice manager, comunicarea stă la baza activității sale. Indiferent de mediul de folosit, are o pondere foarte importantă în menținerea relațiilor cu clienții și partenerii. La fel de importantă este și comunicarea cu propria echipă, astfel că mesajele transmise trebuie să fie foarte clare, ca fiecare membru al echipei să știe ce are de făcut.
Abilitățile de negociere sunt, de asemenea, esențiale pentru ca SCM să aibă succes. În fiecare zi, acesta are contacte directe cu furnizori, parteneri, clienți sau diferiți parteneri, iar cunoștințele și abilitățile de a negocia un rezultat cât mai bun trebuie mereu dezvoltate.
Înțelegerea pieței
Această activitate este una foarte dinamică și aflată într-o continuă evoluție. Managerul lanțului de aprovizionare trebuie să înțeleagă piața, să analizeze tendințele și să prezică, într-o anumită măsură, posibilele fluctuații rapide.
Ce factori determină cererea, oferta și prețurile pentru produsele pe care organizația le dezvoltă? Cum se poate gestiona eficient procesul de producție? Acestea sunt principalele probleme pe care un Supply Chain Manager trebuie să se concentreze.
Capabilități tehnice
Lanțul de aprovizionare se bazează foarte mult pe tehnologie. Organizațiile utilizează sisteme de planificare a resurselor întreprinderii și sisteme de management al depozitelor, astfel încât managerii să poată controla tot ceea ce se întâmplă.
De vreme ce veți folosi mereu diverse aplicații și programe de analiză, trebuie să cunoașteți modul în care vă aflați în jurul tehnologiei moderne, dacă doriți să fiți un manager al lanțului de aprovizionare.
Analiza datelor
Analiza datelor este un proces incredibil de complex, dar joacă, de asemenea, un rol important în gestionarea activității. Un manager eficient al lanțului de aprovizionare știe ce date să aleagă și cum să le măsoare.
În calitate de manager al lanțului de aprovizionare, trebuie să utilizați date pentru a identifica punctele slabe și ineficiente, iar pentru acest lucru trebuie să selecționeze și să implementeze soluții informatice logistice, care să-l ajute să-și desfășoare activitatea în mod eficient.