Ori de câte ori întrebați un manager de logistica care sunt obiectivele pe care le urmărește prin implementarea soluției WMS, răspunsurile acestuia vor fi adesea imprecise. Ceea ce reușesc să identifice ca și obiective ale implementării sunt performanțe mai bune și optimizarea operațiunilor logistice. Ok, acestea sunt 2 obiective comune tuturor. După go-live, însă, ce metrici ar trebui să urmărească pentru a afla dacă activitatea se îmbunătățește sau nu?
Utilizați metricii potriviți pentru a măsura rata de succes
Indiferent de industrie, fiecare companie trebuie să introducă un sistem de metrici, nu doar pentru a măsura succesul afacerii, al proceselor și resurselor umane, cât mai ales pentru a fi în măsură să identifice unde și ce anume mai trebuie optimizat. Pentru a face acest lucru, companiile trebuie să introducă un sistem de metrici fiabili.
Primul pas în selectarea corectă a indicatorilor pentru sistemul WMS este acela de a înțelege rolul pe care depozitul îl joacă în cadrul organizației dumneavoastră. În cazul în care în cadrul afacerii dumneavoastră depozitul are una dintre cele mai importante contribuții, și anume să se asigure că clientul primește comanda în cel mai scurt timp posibil, atunci ar trebui să vă concentrați pe un set de indicatori externi bazat pe experienţa client.
- Rata de comenzi livrate complet și la timp
- Rata de comenzi onorate cu succes
- Rata de retenție a clienților (procentul clienților care revin și cu o a doua comandă)
- Durata de pregătire a comenzii (de la data primirii comenzii și până la data trimiterii acesteia spre livrare)
Pentru afacerile unde depozitul este considerat a fi necesar, dar nu și strategic, atunci ar trebui să se urmărească un control și o reducere a costurilor aferente depozitului. Câteva valori care ar trebui urmărite cu ajutorul sistemului WMS sunt:
- Productivitatea
- Costuri vs. venituri
- Utilizarea capacităților disponibile
În cazul în care valoarea stocurilor este disproporționată în raport cu costul de funcționare a depozitului, atunci ar trebui să urmăriți:
- Precizia inventarului (numărătoarea fizică ar trebui să se potrivească cu cantitățile din baza de date)
- Rata de mișcare a stocurilor
- Rata stocurilor fără necesar
Atunci când alegeți ce metrici să urmăriți cu soluția WMS, trebuie să vă asigurați că acestea sunt aliniate la misiunea strategică a organizației dumneavoastră: îmbunătățirea satisfacției clienților, reducerea costurilor operaționale, reducerea costurilor de inventar, etc.
Dacă nu vă măsurați activitatea, niciodată nu veți știi cum să maximizați rezultatele depozitului pe care îl administrați.