Optimizarea strategiei de onorare a comenzilor este un proces continuu pentru majoritatea organizațiilor, mai ales în contextul actual, în care lanțul de aprovizionare este din ce în ce mai complex, iar obiceiurile de cumpărare și de consum tot mai dificil de anticipat.
Satisfacerea cererii pentru o gamă mai largă de produse și livrare din ce în ce mai rapidă sunt provocări destul de mari pentru ca majoritatea distribuitorilor să fie ocupați cu evaluarea noilor tehnologii și echipamente care îi pot ajuta să-și rafineze strategia de onorare a comenzilor către consumatorul final.
Tehnologia joacă un rol mai mare în optimizarea procesului de onorare a comenzilor, făcând clare rezultatele analizei nevoilor și a obiectivelor companiei.
Evaluarea strategiei de onorare a comenzilor în 2020 ar trebui să aibă în vedere 3 elemente: începeți cu analiza datelor, fiți sinceri cu privire la nevoile de automatizare și îmbrățișați flexibilitatea soluțiilor tehnologice de pe piață.
Analizați datele
Primul pas în evaluarea strategiei de onorare a comenzilor trebuie să porneasca cu analiza datelor, pe care o puteți face fie intern, fie cu ajutorul unui consultant. În esență, ar trebui să aveți în vedere câteva aspecte cu privire la volumul și tipul de comenzi (comenzi cu amănuntul, comenzi cu volum de en-gross), canalele prin care acestea vin (comerț electronic sau o combinație), tipul de clienți pe care compania îi are, numărul de articole pe care îl gestionați și tipul de picking pe care îl aplicați. Toate aceste date vă vor ajuta să vă organizați mult mai bine depozitul și, în final, să optimizați strategia de onorare a comenzilor.
De asemenea, companiile ar trebui să ia în considerare obiectivele pe termen scurt și lung. De exemplu, comerțul electronic este doar o porțiune din afacere, dar în creștere? Cât de rapid au crescut vânzările de comerț electronic, mai ales în acest context? De asemenea, luați în considerare modul în care vârfurile sezoniere vă afectează procesul de onorare a comenzilor.
Colectarea și prelucrarea datelor este o parte cheie a optimizării și automatizării oricărui proces în cadrul unei organizații. Faza de colectare a datelor constă în culegerea de informații de la diferite sisteme IT pe care compania le folosește – planificarea resurselor întreprinderii (ERP), software de management al depozitelor (WMS) și software de management al transportului (TMS), de exemplu – și analizarea acestora pentru a înțelege tiparele și performanța în afaceri.
WiSoft Professional Services, parte a grupului BITSoftware, pune la dispoziția companiilor soluții software logistice avansate care reprezintă o componentă critică în dezvoltarea unei strategii de onorare a comenzilor, și anume vizibilitatea.
Automatizați procesele logistice
Determinarea nivelului de automatizare adecvat pentru un depozit sau un centru de distribuție este un pas important în procesul de evaluare. Strategia pe care o adoptați în privința automatizării proceselor din cadrul depozitului depinde într-o mare măsură de datele culese, și mai apoi de obiectivele pe termen scurt și lung.
FluxVision WMS automatizează și optimizează activitățile de recepție, depozitare, colectare și expediere a mărfurilor, oferind în permanență informații în timp real cu privire la statusul stocurilor și al spațiului de depozitare. Pe langa toate acestea, FluxVision WMS acoperă peste 50 de tipuri de activități logistice care pot fi configurate și înregistrate automat.
Profitați de flexibilitatea soluțiilor software
Departamentele de logistică se confruntă constant cu o presiune tot mai mare privind eficientizarea proceselor, viteza și acuratețea livrărilor, precum și îmbunătățirea calității acestora.
Soluțiile software în cloud pentru logistică pe care WiSoft împreună cu BITSoftware le oferă asigură o automatizare a proceselor logistice, ceea ce ajută la o creștere a productivității.
Soluția integrată ERP&WMS gestionează fiecare fază a proceselor logistice, de la aprovizionare și până la livrare către client. Modulul de gestiune a depozitelor (WMS) eficientizează activitatea, asigurând stocarea fiecărui lot de marfă în locația potrivită și optimizând rotația stocurilor pentru a contribui la creșterea lichidității firmei. Procesele logistice optimizate cu ajutorul dispozitivelor mobile oferă posibilități multiple în ceea ce privește creșterea cifrei de afaceri și a segmentului de piață.