La fiecare sfârșit de an, în perioada sărbătorilor de iarnă volumul cumpărăturilor crește cu cel puțin 5.5% în fiecare an, după cum anunță Federația Companiilor de Retail care reunește membri din Statele Unite și alte 45 de țări din întreaga lume.
Pentru că mai este atât de puțin timp până când va începe febra cumpărăturilor, ar fi momentul să vă asigurați că ați revizuit procesele și că depozitul este pregătit să acopere creșterea vânzărilor. Am împărțit sezonul de vârf în 3 faze pentru care venim cu câteva sfaturi care sperăm să vă ajute să depășiți cu bine și cu cele mai bune rezultate sezonul de iarnă, în care putem lesne include și Black Friday-ul.
Înaintea sezonului de vârf
Dacă vreți să fiți bine pregătiți pentru sezonul cumpărăturilor trebuie să aveți un plan strategic.
Pentru începători, trebuie să efectuați un audit al stocurilor pentru a vă asigura că aveți spațiu suficient pentru stocuri suplimentare. Analizați rezultatele pe anul precedent din aceeași perioadă ca să vedeți care au fost articolele cu cele mai mari vânzări și care s-au vândut cel mai repede. Dacă aveți un sistem de gestiune a depozitelor (WMS), puteți gestiona mult mai ușor aceste date, fiind mult mai ușor accesibile și puteți simplifica și procesul de inventariere.
Este important să vă asigurați că aveți suficient spațiu în depozit, nu doar pentru stocare, ci și pentru pregătirea comenzilor. Tot WMS-ul vă pune la dispoziție datele necesare pentru o reorganizare a depozitului, mutând articolele cele mai populare cât mai aproape, astfel încât să se reducă durata pickingului.
În timpul sezonului de vârf
Ca să puteți răspunde cerințelor este posibil să fie nevoie să suplimentați personalul cu angajați pe perioadă determinată, mai ales pentru realizarea sarcinilor repetitive, care nu cer foarte multă experiență, astfel încât să nu aveți întârzieri în onorarea comenzilor.
Cu angajații temporari ocupându-se de sarcinile mai ușoare din depozit, cei mai experimentați pot gestiona sarcinile mai complicate.
Angajarea personalului sezonier presupune și să aveți procese simple și ușor de învățat. Iar sistemul WMS alături de utilizarea codurilor de bare, poate face tot acest proces mult mai ușor, operatorii fiind ghidați la fiecare pas prin intermediul handhald-urilor.
Perioada de după nebunia sezonului de vârf
Nu toate produsele cumpărate de Black Friday sau de sărbatori ajung să fie pe placul cumpărătorilor, așa că după tot acest sezon al nebuniei cumpărăturilor, vă puteți aștepta să crească dintr-o dată numărul retururilor. Un alt proces care trebuie îndeplinit rapid și cu precizie.
Tot cu un sistem WMS se poate rezolva și problema retururilor. Puteți configura WMS-ul la anumite reguli, ajutându-vă să dezvoltați un flux pentru produsele returnate pe baza tipului de produs, a motivelor pentru returnare și dacă pot fi revândute.
Acestea sunt sfaturile noastre pentru toți cei care vor să fie pregătiți pentru cumpărăturile de Black Friday și de sărbători. Ar trebui să vă grăbiți să le puneți în practică, pentru că sezonul de vârf se apropie cu pași extrem de repezi!