Tendințe logistice pentru anul 2020

Home / Servicii logistice / Tendințe logistice pentru anul 2020

În ultimii ani, logistica a trecut printr-o transformare masivă datorită modificărilor cerințelor clienților și inovațiilor tehnologice. Companiile trebuie să-și livreze produsele mai repede ca niciodată, la costuri reduse, într-un mod sustenabil. Schimbările rapide, cerințele noi și creșterea comerțului electronic obligă expeditorii și transportatorii să construiască relații mai bune pentru a-și optimiza operațiunile.

 

Să aruncăm o privire la unele dintre principalele tendințe logistice pentru 2020.

 

Digitalizarea în logistică

Digitalizarea operațiunilor de logistică a început deja și va continua să modeleze întregi afaceri în următorii ani. Dar transformarea se întâmplă într-un ritm lent comparativ cu alte industrii. Conform unui sondaj realizat de Gravity în 2019, 46% dintre respondenți își descriu în continuare lanțul de aprovizionare ca fiind manual (adică se face pe hârtie) și doar 19% spun că sunt digitalizați. Digitalizarea are un impact deosebit asupra afacerii dvs. și a sarcinilor de zi cu zi. Veți obține un lanț de aprovizionare mai dinamic, cu un control și vizibilitate mai bune. Digitalizarea logisticii vă permite să luați decizii mai bune și mai rapide, dar și o colaborare mai bună cu partenerii. Acest lucru este esențial dacă vreți să rămâneți competitiv.

 

Vizibilitatea lanțului de aprovizionare

Digitalizarea crește vizibilitatea lanțului de aprovizionare. Pentru a satisface cerințele clienților, trebuie să știți unde sunt mărfurile la un moment dat. Potrivit unui raport al EFT, aproximativ 90% dintre companiile din Europa afirmă că investițiile făcute pentru creșterea vizibilității vor fi în topul priorităților, împreună cu controlul costurilor. Dacă nu aveți vizibilitate de la un capăt la celălalt, este imposibil să răspundeți la evenimente neașteptate și să luați deciziile corecte. Nu mai vorbim despre colaborarea defectuoasă cu partenerii. De fapt, 80% din lanțul de aprovizionare se întâmplă în afara propriei companii. Cum veți putea asigura o livrare rapidă și eficientă cu vizibilitate pentru doar 20% din lanțul de aprovizionare? Vizibilitatea deplină cu actualizări în timp real este modalitatea de a menține un avantaj competitiv.

 

Consolidarea mărfurilor 

Piața „coletelor” se schimbă rapid și la fel și dimensiunea mărfii, acum că orice poate fi comandat online. Potrivit Cerasis, există un volum din ce în ce mai mare de transporturi LTL (Less-than-truckload), care este un serviciu de transport pentru cantități de marfă relativ mici. Se așteaptă ca livrările LTL să crească cu peste 5% în 2020.

 

Consolidarea mărfurilor aduce cu sine o ieftinire și o eficientizare a costurilor de transport. Aceasta va avea, de asemenea, un impact pozitiv și asupra mediului. 

 

“Green logistics” sau logistica prietenoasă cu mediul 

Dacă tot am menționat impactul logisticii asupra mediului, logistica este responsabilă pentru 11% din emisiile globale. 8% provin de la transportul de marfă (camion, navă, tren, avion). Accentul tot mai mare pe durabilitate determină companiile să integreze în cadrul obiectivelor lor de dezvoltare durabilă și reducerea amprentei de carbon. Jucătorii din domeniu trebuie să lucreze împreună pentru a utiliza cât mai eficient resursele disponibile. O mai bună încărcare a vehiculelor poate reduce substanțial necesarul de energie. Companiile au responsabilitatea de a-și analiza propriile operațiuni logistice și de a evalua modificările care pot fi realizate. De asemenea, companiile vor câștiga o reputație mai puternică și o fidelizare a clienților printr-o atenție crescută acordată mediului. Iar din asta vom avea cu toții de câștigat. 

Aduceți îmbunătățiri în depozit. Solicitați o prezentare FluxVision WMS!

Leave a Comment