Pentru cei care activează în sectorul logistic, cele mai importante aspecte pentru anul 2019 vor fi creșterea vânzărilor, creșterea cotei de piață și fidelizarea clienților. Nimic complicat, nu-i asa? 🙂
Fidelizarea clienților
În vederea fidelizării clienților, trebuie avut în vedere nu doar prețul, ci experiența clientului per total. Omnichannel-ul a devenit deja de câțiva ani un aspect pe care cei care doresc să ofere clienților posibilități multiple de cumpărare, punându-le la dispoziție mai multe canale. Omnichannel-ul aduce beneficii clientului prin eficientizarea procesului de achiziție, dar pentru furnizor se poate întâmpla ca anumite comenzi să fie neprofitabile. Este necesară utilizarea unei soluții de analiză a costurilor, nu doar pentru a înțelege nevoile și comportamentele clienților, dar și pentru a face o clasificare a produselor și a vedea care au succes și care nu.
Cloud-ul continuă să domine
Accesul rapid, performanța și flexibilitatea soluțiilor continuă să câștige teren în fața soluțiilor logistice tradiționale. Beneficiile oferite de o soluție WMS în cloud, permite utilizatorilor să răspundă mai rapid cererilor clienților, iar managerii au acces oricând la informații care îi ajută să ia decizii mai rapide în vederea îmbunătățirii performanței.
Inteligența artificială
Inteligența artificială poate prelucra cantități impresionante de date, pe care apoi le traduce în rezultate. Exista atât de multe informații în domeniul logistic, încât pentru interpretarea lor este necesara AI. Prin aplicarea algoritmilor, „procesorul” poate analiza și digera datele, iar apoi acționa după cum este necesar. AI poate chiar să învețe din comportamentul trecut, permițând companiilor să facă recomandări mult mai documentate datorită analizei predictive, iar acest lucru este esențial pentru creșterea eficienței.
Echipamente conectate la IoT
Dacă achiziționați echipamente, vă așteptați ca acestea sa fie gata de utilizare și să permită conectarea la internet. Tendința pentru anul acesta este ca aceste echipamente să aibă senzori inteligenți, iar cu ajutorul lor activitatea manuala să fie redusă. Astfel, volumul de activitate va crește, iar câștigurile vor fi tot mai mari.